Over ons

Mensen inspireren om het beste uit zichzelf te halen

Als grootste zorgorganisatie in de Achterhoek en de Liemers biedt Sensire dag en nacht verzorging, verpleging en gespecialiseerde zorg. Je inspireert en ondersteunt. Of het nu om je klanten in zorg gaat of om je collega’s. Samen zorgen wij ervoor, dat iedereen de verantwoordelijkheid kan nemen voor zijn eigen leven. Op elk moment en in elke levensfase. Het belang van je klanten staat bij jou dan ook altijd voorop. Jij kent hun verhaal, hun persoonlijke wensen en voorkeuren, en daar stem jij je werk op af. Gepassioneerd en betrokken zet jij je daar voor in. Als medewerker van Sensire maak jij het verschil.

Onze klantbelofte

Uw geluk, dat motiveert ons. We laten u het leven leven zoals u dat wilt. Ondanks beperkingen. Naar eigen wens, eigen gewoonten, In uw eigen omgeving. Kortom: “Leven zoals u wilt”.

Gelukkig zijn, dat is wat mensen willen. Meer nog dan geld en succes of zelfs gezondheid. Wie iemands diepste wens wil begrijpen, stelt de vraag: “Wanneer zou u volmaakt gelukkig zijn?” Geluk komt vanbinnen, kun je niet maken. Maar eraan bijdragen dat iemand zich gelukkig voelt, dat is het mooiste dat er is. Voor velen was het ooit de reden om de zorg in te gaan: mensen een beetje gelukkiger laten zijn.

 Dat is ook wat Sensire beweegt, wat ons elke dag stimuleert om dat stapje extra te zetten. Goede zorg verlenen, goed met onze verantwoordelijkheid omgaan, kundig zijn: dat mag je van elke organisatie verwachten. Maar wij verlenen geen goede zorg ‘omdat het moet’: we doen dat omdat we om mensen geven, om hun geluk. Zo pakken we niet alleen onze zorgverantwoordelijkheid op, zo richten we ook onze organisatie in. We weten wat bijdraagt aan geluk: eigen wensen, eigen gewoonten, eigen omgeving.

Samen met het sociale netwerk van onze klant en met alle andere betrokkenen daaromheen bouwen we aan dat geluk. In de wetenschap dat veel dingen die geluk zo heel gewoon maken, met de jaren steeds minder vanzelfsprekend worden. En juist dan zetten wij die extra stap. 

Geluk is niet maakbaar en wij zijn dus ook geen producenten van geluk. We nemen de verantwoordelijkheid voor het geluk van onze klanten ook niet op onze schouders maar laten die verantwoordelijkheid daar waar deze hoort: bij onze klant. Gelukkig zijn is hard werken, ook voor onze klanten. En hoe dichter je bij iemand staat, hoe beter je hem of haar gelukkig kunt maken. Daarom is de inzet van familie en vrienden onmisbaar. Als Achterhoekse zorgorganisatie geven we juist vrienden en familie alle ruimte om bij te dragen aan het geluk van onze klant.  

En wij? Wij willen nooit een belemmering zijn voor mensen om gelukkig te zijn. In tegendeel: bij alles wat we doen staat het geluk van onze klanten op de eerste plaats. Hoe onze klanten hun leven invullen? Daarin laten we de regie aan henzelf. Soms heel actief, door onze zorg zo in te richten dat klanten maximale keuzevrijheid hebben. Soms is het loslaten, of juist overlaten aan het netwerk om de klant heen. We laten de regie daar waar deze hoort: bij de klant, die we maximale vrijheid en waardering geven. Zo maken we -letterlijk in doen én laten - onze belofte waar: leven zoals u dat wilt.

Kernwaarden

Vanuit Sensire werken we op basis van een viertal kernwaarden:

  • Samenwerken
  • Realistisch
  • Verrassend
  • Sensitief

We zijn trots op onze roots! Daarom zeggen we, waar we ook actief zijn: Sensire is Van hier!

Lees meer
Sensire in cijfers
86%
Aanbeveling

Van onze klanten beveelt ons aan

8,6
Medewerkers tevredenheid

Daarnaast scoren we een 8,9 op betrokkenheid

3069
Collega's

én 900 vrijwilligers

5965
Klanten

hebben wij gemiddeld dagelijks in zorg

Terugblik 2017
Een bijzonder jaar

Zie onze terugblik over 2017.

Bekijk terugblik
Vakantiewerk & vrijwilligerswerk
Heb jij wat tijd over en zou jij het fijn vinden een bijdrage te leveren aan de verzorging van mensen?
Vakantiewerk Vrijwilligerswerk
Ben je opzoek naar een stage?
Wil jij werken bij een organisatie waar je de kans krijgt je verder te ontwikkelen?
Onze mogelijkheden
Overig
Ben jij ter voorbereiding op je sollicitatie of sollicitatiegesprek nog op zoek naar aanvullende informatie?
Veel gestelde vragen CAO'S Loonschalentabel Jaarverslag